Kundecase Jotron
  • Del:

Jotron benytter Engage som verktøy i sin utvikling

- Jotron benytter Engage som verktøy i sin utvikling

I oktober 2015 startet første måling av medarbeidertilfredshet hos Jotron AS, levert av Solve. Jotron jobber mot å være verdensledende i sin bransje og tar de ansatte på alvor gjennom involvering i selskapets utviklingsprosesser. Etter første tiltaksrunde sitter en fornøyd HR-konsulent, Line Møller, igjen med konkrete tiltak for å øke engasjementet og trivselen hos de ansatte.  

-Vi ønsket å ta steget fra en «hjemmelaget» trivselsundersøkelse til en forskningsbasert medarbeiderundersøkelse. Engage passer godt inn i forhold til våre verdier og vi tror at den kan hjelpe oss å bevare og til og med øke engasjementet i organisasjonen, sier Møller.

På bakgrunn av hvordan vi i Solve bygger opp Engage prosessen er det mer enn bare en medarbeiderundersøkelse. Engage handler om involvering, det å ta med alle på laget og å øke engasjementet og motivasjonen hos de ansatte. 

-Med Engage/HKI-metoden har det allerede i første tiltaksrunde vært enklere å finne fram til hvilke faktorer i arbeidsmiljøet som bør tas tak i og utvikles. I prosessen har vi fått god oppfølging av Solve, som har hjulpet med implementeringen og i de innledende tiltaksmøtene, fortsetter Møller.

Vi er stolte av å levere Engage til Jotron og ser frem til å følge dem videre.

Les mer om Jotron

Les mer om Engage medarbeiderundersøkelse